Zielińska-Elliott Anna (1963- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Proza
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Centrala Siewierz
(2)
Autor
Roberts Nora
(174)
Włodarczyk Barbara
(144)
Fabianowska Małgorzata
(139)
Zarawska Patrycja
(136)
Sienkiewicz Henryk
(126)
Zielińska-Elliott Anna (1963- )
(-)
Drewnowski Jacek
(116)
Steel Danielle
(105)
Chotomska Wanda
(100)
Popławska Anna
(91)
Mazan Maciejka
(87)
Zarawska Patrycja (1970- )
(84)
Szal Marek
(83)
Mickiewicz Adam
(82)
Szulc Andrzej
(80)
Webb Holly
(78)
Żeromski Stefan
(77)
Sandemo Margit
(74)
Rzehak Wojciech
(72)
Zimnicka Iwona
(72)
Spirydowicz Ewa
(71)
Siewior-Kuś Alina
(70)
Głowińska Anita
(68)
Drabik Wiesław
(67)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(65)
King Stephen
(64)
Konopnicka Maria
(62)
Masterton Graham
(62)
Disney Walt
(61)
Courths-Mahler Jadwiga
(60)
Nożyńska-Demianiuk Agnieszka
(60)
Mróz Remigiusz (1987- )
(59)
Widmark Martin (1961- )
(58)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(57)
Clark Brenda
(56)
Fabisińska Liliana
(56)
Kledzik Emilia
(56)
Polkowski Andrzej
(56)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(55)
Hitchcock Alfred
(55)
Braiter Paulina
(54)
Nawrot Bogumiła
(54)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(54)
Stanecka Zofia
(54)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(53)
Nesme Alexis
(53)
Olejnik Donata
(53)
Prus Bolesław
(53)
Steel Danielle (1947- )
(53)
Wilusz Tomasz
(53)
Chmielewska Joanna
(52)
Gardner Urszula
(52)
Kasdepke Grzegorz
(52)
Montgomery Lucy Maud
(52)
Ławnicki Lucjan
(52)
Gawryluk Barbara (1957- )
(51)
Lingas-Łoniewska Agnieszka (1972- )
(51)
Patterson James
(51)
Ross Tony
(51)
Cholewa Piotr W
(50)
Jaczewska Edyta
(50)
Lindgren Astrid
(50)
Ludwikowska Jolanta
(50)
Pintara Maciej
(50)
Stelmaszyk Agnieszka
(50)
Orzeszkowa Eliza
(49)
Gralak Anna
(48)
Kraszewski Józef Ignacy
(48)
May Karol
(48)
Możdżyńska Aldona
(48)
Pratchett Terry
(48)
Prus Bolesław (1847-1912)
(48)
Ludwiczak Bolesław
(47)
Praski Łukasz
(47)
Schneider Liane
(47)
Christie Agatha
(46)
Filipowska Agnieszka
(46)
Simon Francesca
(46)
Dyrek Katarzyna Agnieszka
(45)
Kraśko Jan
(45)
Marciniakówna Anna
(45)
Nowak Agata
(45)
Wziątek Anna
(45)
Januszewska Aleksandra
(44)
Marlier Marcel
(44)
Myśliwy Agnieszka
(44)
Przybyłek Agata
(44)
Williams Sophy
(44)
Cussler Clive
(43)
Dobrowolski Patryk
(43)
Królicki Zbigniew A
(43)
Mosiewicz Maria
(43)
Skowrońska Emilia
(43)
Supeł Barbara
(43)
Wilczyńska Karolina (1973- )
(43)
Cartland Barbara
(42)
Korombel Paweł
(42)
Lem Stanisław
(42)
Makuch Maria
(42)
Nurowska Maria
(42)
Pajek Anna
(42)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura japońska
(2)
Temat
Malarze japońscy
(1)
Oniryzm
(1)
Przemiana duchowa
(1)
Temat: miejsce
Japonia
(1)
Gatunek
Powieść psychologiczna
(2)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
W Hong Kongu została uznana za nieprzyzwoitą, ocenzurowana i zakazana dla czytelników poniżej 18 roku życia. W Japonii w środowisku skrajnej prawicy wywołała oskarżenia wobec Harukiego Murakamiego o zdradę narodową, choć jednocześnie została okrzyknięta jednym z największych dokonań tego pisarza. „Śmierć Komandora” to obszerna dwutomowa powieść, na którą fani Murakamiego czekali aż pięć lat. Żona malarza w średnim wieku porzuca go – z dnia na dzień. Podobnie, z dnia na dzień, on sam podejmuje decyzję, by wyprowadzić się z domu. Rezygnuje ze zleceń, wsiada w samochód i przez parę miesięcy włóczy się po północno-wschodniej części wyspy Honsiu. Gdy zmęczony tułaczką wraca do Tokio i prosi przyjaciela o nocleg, ten ma mu do zaoferowania coś znacznie lepszego: opuszczony dom w górach należący do jego ojca, sławnego malarza. W nowym, inspirującym otoczeniu bohater zamierza wieść spokojne życie poświęcone twórczości – korzysta z pracowni mistrza, zaczyna prowadzić lekcje malarstwa w pobliskiej Odawarze i wdaje się w niewiele znaczące romanse. Dom ten dla bohatera powieści stanie się epicentrum przemiany i szczególnej formy odrodzenia – i w sztuce, i w życiu. Pierwszym epizodem tej przemiany będzie odnalezienie na strychu nieznanego obrazu starego mistrza: niemal wiernego odtworzenia sceny zabójstwa Komandora z „Don Giovanniego”. Od momentu tego odkrycia realistyczna narracja zaczyna się stopniowo przeplatać z surrealistycznymi wątkami, a fabułę zaludniają niezwykłe postaci, które uosabiają symbole, idee i metafory. Murakami z lekkością kreśli niezwykłe wizerunki swoich bohaterów, subtelne podważając granicę między marzeniem i rzeczywistością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Siewierz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.521-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drugi tom długo oczekiwanej powieści Murakamiego! W Hong Kongu została uznana za nieprzyzwoitą, ocenzurowana i zakazana dla czytelników poniżej 18 roku życia. W Japonii w środowisku skrajnej prawicy wywołała oskarżenia wobec Harukiego Murakamiego o zdradę narodową, choć jednocześnie została okrzyknięta jednym z największych dokonań tego pisarza. „Śmierć Komandora” to obszerna dwutomowa powieść, na którą fani Murakamiego czekali aż pięć lat. Żona malarza w średnim wieku porzuca go – z dnia na dzień. Podobnie, z dnia na dzień, on sam podejmuje decyzję, by wyprowadzić się z domu. Rezygnuje ze zleceń, wsiada w samochód i przez parę miesięcy włóczy się po północno-wschodniej części wyspy Honsiu. Gdy zmęczony tułaczką wraca do Tokio i prosi przyjaciela o nocleg, ten ma mu do zaoferowania coś znacznie lepszego: opuszczony dom w górach należący do jego ojca, sławnego malarza. W nowym, inspirującym otoczeniu bohater zamierza wieść spokojne życie poświęcone twórczości – korzysta z pracowni mistrza, zaczyna prowadzić lekcje malarstwa w pobliskiej Odawarze i wdaje się w niewiele znaczące romanse. Dom ten dla bohatera powieści stanie się epicentrum przemiany i szczególnej formy odrodzenia – i w sztuce, i w życiu. Pierwszym epizodem tej przemiany będzie odnalezienie na strychu nieznanego obrazu starego mistrza: niemal wiernego odtworzenia sceny zabójstwa Komandora z „Don Giovanniego”. Od momentu tego odkrycia realistyczna narracja zaczyna się stopniowo przeplatać z surrealistycznymi wątkami, a fabułę zaludniają niezwykłe postaci, które uosabiają symbole, idee i metafory. Murakami z lekkością kreśli niezwykłe wizerunki swoich bohaterów, subtelne podważając granicę między marzeniem i rzeczywistością. Pojawiają się znane motywy: wyschnięta studnia, która nęci swoją mistyczną pustką, ekscentryczny milioner oraz niespodziewane i niewyjaśnialne zniknięcie. Czytelnik rozpozna nieoczywiste symbole i bezpretensjonalną erotykę o leciutko perwersyjnym odcieniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Siewierz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.521-3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej