Murakami Haruki (1949- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(2)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
Centrala Siewierz
(8)
Autor
Roberts Nora
(174)
Włodarczyk Barbara
(144)
Fabianowska Małgorzata
(139)
Zarawska Patrycja
(136)
Sienkiewicz Henryk
(126)
Murakami Haruki (1949- )
(-)
Drewnowski Jacek
(116)
Steel Danielle
(105)
Chotomska Wanda
(100)
Popławska Anna
(91)
Mazan Maciejka
(87)
Zarawska Patrycja (1970- )
(84)
Szal Marek
(83)
Mickiewicz Adam
(82)
Szulc Andrzej
(80)
Webb Holly
(77)
Żeromski Stefan
(77)
Sandemo Margit
(74)
Rzehak Wojciech
(72)
Zimnicka Iwona
(72)
Spirydowicz Ewa
(71)
Siewior-Kuś Alina
(70)
Głowińska Anita
(68)
Drabik Wiesław
(67)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(64)
King Stephen
(64)
Konopnicka Maria
(62)
Masterton Graham
(62)
Disney Walt
(61)
Courths-Mahler Jadwiga
(60)
Nożyńska-Demianiuk Agnieszka
(60)
Mróz Remigiusz (1987- )
(59)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(57)
Widmark Martin (1961- )
(57)
Clark Brenda
(56)
Fabisińska Liliana
(56)
Kledzik Emilia
(56)
Polkowski Andrzej
(56)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(55)
Hitchcock Alfred
(55)
Braiter Paulina
(54)
Nawrot Bogumiła
(54)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(54)
Stanecka Zofia
(54)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(53)
Nesme Alexis
(53)
Olejnik Donata
(53)
Prus Bolesław
(53)
Steel Danielle (1947- )
(53)
Wilusz Tomasz
(53)
Chmielewska Joanna
(52)
Gardner Urszula
(52)
Kasdepke Grzegorz
(52)
Montgomery Lucy Maud
(52)
Ławnicki Lucjan
(52)
Lingas-Łoniewska Agnieszka (1972- )
(51)
Patterson James
(51)
Ross Tony
(51)
Cholewa Piotr W
(50)
Gawryluk Barbara (1957- )
(50)
Jaczewska Edyta
(50)
Lindgren Astrid
(50)
Ludwikowska Jolanta
(50)
Pintara Maciej
(50)
Stelmaszyk Agnieszka
(50)
Orzeszkowa Eliza
(49)
Gralak Anna
(48)
Kraszewski Józef Ignacy
(48)
May Karol
(48)
Możdżyńska Aldona
(48)
Pratchett Terry
(48)
Ludwiczak Bolesław
(47)
Praski Łukasz
(47)
Prus Bolesław (1847-1912)
(47)
Schneider Liane
(47)
Christie Agatha
(46)
Filipowska Agnieszka
(46)
Simon Francesca
(46)
Dyrek Katarzyna Agnieszka
(45)
Kraśko Jan
(45)
Marciniakówna Anna
(45)
Nowak Agata
(45)
Wziątek Anna
(45)
Januszewska Aleksandra
(44)
Marlier Marcel
(44)
Myśliwy Agnieszka
(44)
Przybyłek Agata
(44)
Cussler Clive
(43)
Dobrowolski Patryk
(43)
Królicki Zbigniew A
(43)
Mosiewicz Maria
(43)
Skowrońska Emilia
(43)
Supeł Barbara
(43)
Williams Sophy
(43)
Cartland Barbara
(42)
Korombel Paweł
(42)
Lem Stanisław
(42)
Makuch Maria
(42)
Nurowska Maria
(42)
Pajek Anna
(42)
Sokołowski Krzysztof
(42)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Przynależność kulturowa
Literatura japońska
(4)
Temat
Atak terrorystyczny w tokijskim metrze (1995)
(1)
Broń gazowa
(1)
Malarze japońscy
(1)
Metro
(1)
Murakami, Haruki (1949- )
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Oniryzm
(1)
Pisarze japońscy
(1)
Przemiana duchowa
(1)
Sekty i nowe ruchy religijne
(1)
Stres pourazowy
(1)
Terroryzm
(1)
Świadkowie
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Japonia
(1)
Tokio (Japonia)
(1)
Gatunek
Powieść japońska
(2)
Powieść psychologiczna
(2)
Esej
(1)
Opowiadania japońskie
(1)
Opowiadania psychologiczne
(1)
Opowiadanie japońskie
(1)
Opowiadanie obyczajowe
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Narrator i zarazem główny bohater książki jest ostatnią żyjącą ofiarą eksperymentu, który polegał na wszczepieniu do ludzkiego mózgu elektrody rozszyfrowującej zakodowane tajne informacje. Eksperyment spowodował, że bohater posiada jak gdyby dwie świadomości. Powieść została skonstruowana tak, by pokazać dwa równoległe światy, w których żyje narrator: rozdziały, których akcja rozgrywa się w różnych miejscach, napisane różnymi stylami, przedstawiają na zmianę przeżycia obydwu "ja" postaci. Na początku, kiedy nie jeszcze nie wiemy dokładnie, o co chodzi, wydaje się, że historia ma po prostu dwóch bohaterów, z jakichś powodów opisanych w jednej książce. Dopiero później pojawiają się elementy, wspólne obu opowieściom, dowodzące związku między nimi. (www.znak.com.pl)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Siewierz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.521-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Akcja "Kroniki ptaka nakręcacza", podobnie jak w większości książek Haruki Murakami jest bardzo skomplikowana, ale nie ona jest najważniejsza. Jeden z recenzentów streścił ją tak: Toru Okada traci najpierw pracę, potem kota, potem żonę a w końcu - rozum. O ile w pierwszych trzech punktach można recenzentowi przyznać rację, o tyle z tym rozumem sprawa jest nieco bardziej złożona. Życie Toru Okady po stracie pracy jest monotonne i pozbawione ambicji. Żona zarabia wystarczająco dużo na utrzymanie ich obojga, a Toru prowadzi dom. Ten harmonijny układ zostaje jednak pewnego dnia zburzony, kiedy to znika im kot. Toru wyrusza na poszukiwanie zwierzątka i tak zaczyna się wielka historia jego spotkań z różnymi najdziwniejszymi osobami, prowadząca do całkowitej przemiany duchowej, nieomal buddyjskiej iluminacji. Gdy odejście żony pozbawia go środków do życia i nie może sobie pozwolić na bezczynność, jest już innym człowiekiem, gotowym zacząć nowe życie. Źródło : www.muza.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Siewierz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.521-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Siewierz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(5) (1 egz.)
Książka
W koszyku
W Hong Kongu została uznana za nieprzyzwoitą, ocenzurowana i zakazana dla czytelników poniżej 18 roku życia. W Japonii w środowisku skrajnej prawicy wywołała oskarżenia wobec Harukiego Murakamiego o zdradę narodową, choć jednocześnie została okrzyknięta jednym z największych dokonań tego pisarza. „Śmierć Komandora” to obszerna dwutomowa powieść, na którą fani Murakamiego czekali aż pięć lat. Żona malarza w średnim wieku porzuca go – z dnia na dzień. Podobnie, z dnia na dzień, on sam podejmuje decyzję, by wyprowadzić się z domu. Rezygnuje ze zleceń, wsiada w samochód i przez parę miesięcy włóczy się po północno-wschodniej części wyspy Honsiu. Gdy zmęczony tułaczką wraca do Tokio i prosi przyjaciela o nocleg, ten ma mu do zaoferowania coś znacznie lepszego: opuszczony dom w górach należący do jego ojca, sławnego malarza. W nowym, inspirującym otoczeniu bohater zamierza wieść spokojne życie poświęcone twórczości – korzysta z pracowni mistrza, zaczyna prowadzić lekcje malarstwa w pobliskiej Odawarze i wdaje się w niewiele znaczące romanse. Dom ten dla bohatera powieści stanie się epicentrum przemiany i szczególnej formy odrodzenia – i w sztuce, i w życiu. Pierwszym epizodem tej przemiany będzie odnalezienie na strychu nieznanego obrazu starego mistrza: niemal wiernego odtworzenia sceny zabójstwa Komandora z „Don Giovanniego”. Od momentu tego odkrycia realistyczna narracja zaczyna się stopniowo przeplatać z surrealistycznymi wątkami, a fabułę zaludniają niezwykłe postaci, które uosabiają symbole, idee i metafory. Murakami z lekkością kreśli niezwykłe wizerunki swoich bohaterów, subtelne podważając granicę między marzeniem i rzeczywistością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Siewierz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.521-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drugi tom długo oczekiwanej powieści Murakamiego! W Hong Kongu została uznana za nieprzyzwoitą, ocenzurowana i zakazana dla czytelników poniżej 18 roku życia. W Japonii w środowisku skrajnej prawicy wywołała oskarżenia wobec Harukiego Murakamiego o zdradę narodową, choć jednocześnie została okrzyknięta jednym z największych dokonań tego pisarza. „Śmierć Komandora” to obszerna dwutomowa powieść, na którą fani Murakamiego czekali aż pięć lat. Żona malarza w średnim wieku porzuca go – z dnia na dzień. Podobnie, z dnia na dzień, on sam podejmuje decyzję, by wyprowadzić się z domu. Rezygnuje ze zleceń, wsiada w samochód i przez parę miesięcy włóczy się po północno-wschodniej części wyspy Honsiu. Gdy zmęczony tułaczką wraca do Tokio i prosi przyjaciela o nocleg, ten ma mu do zaoferowania coś znacznie lepszego: opuszczony dom w górach należący do jego ojca, sławnego malarza. W nowym, inspirującym otoczeniu bohater zamierza wieść spokojne życie poświęcone twórczości – korzysta z pracowni mistrza, zaczyna prowadzić lekcje malarstwa w pobliskiej Odawarze i wdaje się w niewiele znaczące romanse. Dom ten dla bohatera powieści stanie się epicentrum przemiany i szczególnej formy odrodzenia – i w sztuce, i w życiu. Pierwszym epizodem tej przemiany będzie odnalezienie na strychu nieznanego obrazu starego mistrza: niemal wiernego odtworzenia sceny zabójstwa Komandora z „Don Giovanniego”. Od momentu tego odkrycia realistyczna narracja zaczyna się stopniowo przeplatać z surrealistycznymi wątkami, a fabułę zaludniają niezwykłe postaci, które uosabiają symbole, idee i metafory. Murakami z lekkością kreśli niezwykłe wizerunki swoich bohaterów, subtelne podważając granicę między marzeniem i rzeczywistością. Pojawiają się znane motywy: wyschnięta studnia, która nęci swoją mistyczną pustką, ekscentryczny milioner oraz niespodziewane i niewyjaśnialne zniknięcie. Czytelnik rozpozna nieoczywiste symbole i bezpretensjonalną erotykę o leciutko perwersyjnym odcieniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Siewierz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.521-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Murakami czuje się świetnie również w zwartej oszczędnej i precyzyjnej formie krótkiego opowiadania. Kilkoma słowami zarysowuje wyraziste, sugestywne światy, a każda z historii jest przekonująca, pełna i satysfakcjonująca. Każdy z bohaterów odbywa jakąś podróż czy to w rzeczywistym, geograficznym, czy jedynie wewnętrznym, duchowym wymiarze do której bodźcem staje się tytułowe trzęsienie ziemi każdy z nich odkrywa w sobie jakąś tajemnicę, którą próbuje przeniknąć albo po prostu pogodzić się z jej istnieniem każdy ma jakąś obsesję, która zatruwa mu życie każdy jest uwikłany bądź dopiero się wikła w skomplikowane relacje z innymi ludźmi, poprzez które następuje niejako wzajemna wymiana sekretnych duchowych labiryntów. Nieposkromiona wyobraźnia Murakamiego raz po raz rozsadza ramy realności, przenosząc czytelnika to w świat snów, to marzeń, to czystej surrealnej fantazji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Siewierz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.521-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Eseje zawarte w tym tomie Haruki Murakami zaczął pisać mniej więcej sześć lat temu. Już znacznie wcześniej czuł potrzebę, by opowiedzieć czytelnikom o swojej twórczości i o tym, jak to jest być pisarzem. Teksty z tej książki mogą być potraktowane jako eseje autobiograficzne, ale Murakami pisząc je, nie miał takiej świadomości. Chciał tylko pokazać swoją pisarską drogę i podzielić się refleksjami na temat twórczości w ogóle. "Nie bardzo wiem, na ile te w pewnym sensie egocentryczne, prywatne teksty – będące raczej zapisem prywatnych spekulacji na temat procesu pisania niż przesłaniami – przydadzą się czytelnikom. Bardzo bym się cieszył, gdyby naprawdę choć troszkę się komuś przydały". [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Siewierz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
W tym zbiorze opowiadań, podobnie jak w "Przygodzie z owcą" i w "Końcu Świata", Haruki Murakami powodowany geniuszem i odrobiną szaleństwa przypuszcza frontalny atak na normalność, zmieniając i całkowicie dowolnie kształtując rzeczywistość. Ptak nakręcacz każdego dnia nakręca sprężynę świata. Pracownik działu kontroli jakości doznaje olśnienia, patrząc na kangury, i dowiaduje się, czym jest wielka niekompletność. W ciało robotnika z fabryki słoni wnika od dawna poszukiwany przez policję tańczący karzeł. Atak irracjonalnego głodu powoduje, że młode małżeństwo dokonuje nocnego napadu na bar McDonalda. Dziewczyna odkrywa, że budzący grozę zielony zwierz, który rozkopuje ogródek, jest w niej zakochany, a ona nie potrafi mu się oprzeć. Śmieszne, niezwykłe, wyjątkowe - wszystkie opowiadania zebrane w antologii "Zniknięcie słonia" są dowodem, że Haruki Murakami, mistrz formy, umie z całkowitą swobodą przekroczyć wszelkie granice między światem powieściowym i realnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Siewierz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.521-3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej